چه موادی عایق حرارتی نیست
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق های متفاوتی برای عایق کاری ساختمان ها استفاده می شوند، عایق های حرارتی، عایق های صوتی، عایق ضد حریق، عایق رطوبتی، عایق انعکاسی.
از پرکاربردترین عایق ها در ساختمان، عایق حرارتی می باشد. اگر برای خرید عایق حرارتی به بازار رفتند باشید با انواع عایق های حرارتی رو به رو می شوید که رنج قیمت زیادی دارند. این سوال مطرح می شود که کدامیک از این عایق ها برای عایق کاری حرارتی ساختمان مناسب می باشد.

یکی از مهم ترین پارامترها و البته پارامتر تعیین کننده در خرید عایق حرارتی فاکتور R-value می باشد. هر چقدر که مقدار این پارامتر بیشتر باشد مقاومت عایق حرارتی در برابر اتلاف گرما بیشتر می باشد. اگر عایق حرارتی انتخاب کنید که مقدار R-value پایینی داشته باشد برای کاهش اتلاف حرارت مجبور هستید از چند لایه عایق استفاده کنید که این باعث افزایش هزینه های عایق کاری ساختمان شما خواهد شد.

 
سقف سبز عایق حرارتی نیست

یکی از راه هایی که برای عایق کاری سقف پیشنهاد می شود، پوشاندن آن با گل و گیاه و درختچه ها می باشد، سقف سبز، اما گیاهان عایق حرارتی نمی باشند.
اگر بتوانید سقف خانه خود را با پنل های خورشیدی به پوشانید می توانید انرژی تابشی خورشید را به برق تبدیل کنید. این انرژی بخشی از انرژی الکتریسته مورد نیاز شما را تامین می کند و باعث کاهش هزینه های شما می شود. اگر چه نصب پنل های خورشیدی ممکن است هزینه زیادی داشته باشد اما در طولانی مدت نه تنها این هزینه جبران می شود بلکه از نظر اقتصادی به نفع شما نیز می باشد.

 

عایق های بازتابی عایق حرارتی نمی باشند

به موادی عایق حرارتی گفته می شود که انرژی گرمایی را جذب می کنند و از خود عبور نمی دهند. در عوض به موادی عایق انعکاسی و یا بازتابی می گویند که گرما و یا نور خورشید را بازتاب کرده و آن را به سمت منبع تولید کننده آن منعکس می کنند. از اینرو از عایق های بازتابی تنها می توان در قسمت هایی استفاده کرد که در معرض نورش خورشید قرار داشته باشد و شرایط بازتاب حرارت برای آن ها فراهم باشد.
در مکان هایی مانند سقف ساختمان ها، بیرون کانتینر، دیوارهای بیرونی و ...  نمی توان از عایق انعکاسی استفاده کرد.
از عایق های بازتابی نمی توان در داخل ساختمان و یا قسمت هایی که زیاد در معرض تابش نور خورشید قرار ندارند استفاده کرد.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/557-سقف-سبز-عایق-حرارتی-نیست





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: